Előszó
Szuper dolog a digitális világ, de nekem egy könyv az könyv. Ezért az elmúlt 10 évben készült közel 400 szakmai interjúból most 51 márkás beszélgetés belekerült ebbe a könyvbe. Ahogyan megtörténtek, kicsit fésületlenül.
Követhető értékeket, vállalható szemléletet, a gyakorlatban is használható módszereket tanultam, hiszen elsőkézből hallottam, hogy a legsikeresebb márkák mit, miért és hogyan csinálnak. A különböző piaci szereplők általában a kíméletlen versenyben időben és gondolatban is beszorulnak a saját szektorukba. Ebben a könyvben betekintünk a legsikeresebb márkák életébe, a márkákat építő emberek gondolkodásába, hiszen a különbözőségük a siker egyik legfontosabb tényezője. A megszólaló márkaépítők gondolatai szektorfüggetlenül hatékonyan segítenek a márkázás valódi lényegének, annak az irányító szemléletnek a megértésében, amivel igazán sikeressé tehetünk egy márkát.
A beszélgetések résztvevői nem a képzelet szüleményei, hanem valós szakemberek, bár lehet, hogy ma már más márkát képviselnek. Egy biztos. Amit ők akkor mondtak, az még ma is figyelemre méltó és időtálló. Gondolataik arra is remek lehetőséget adnak, hogy akár néhány év távlatából is belelássunk abba, hogy egy-egy komoly stratégia mentén végiggondolt márkakommunikáció hogyan állja ki az idő próbáját.
Ez a könyv azoknak szól, akik valóban szeretik a márkákat, képesek fejlődni és szívesen hallgatnak meg márkás gondolatokat.
Kőszegi András