HTML

Kőszegi András

"Egyenesnek kell lenni, nem pedig kiegyengetettnek." (Marcus Aurelius) "Legyünk mi a változás, amit látni szeretnénk a világban." (Mahatma Gandhi)

Friss topikok

Linkblog

KŐSZEGI ANDRÁS - EZ A CSR 51 FELELŐS BESZÉLGETÉS

2014.05.11. 14:11 Kőszegi András

ez-a-csr-ka.jpg

 

Előszó

Ez a könyv tulajdonképpen folytatása, szerves része az „Ez a branding - 51 márkás beszélgetés"című könyvnek. Az első kötet után többen szóvá tették, hogy olyanok az interjúk, mintha beszélgetések lennének leírva. És valóban. A hús-vér emberekkel történt beszélgetések le lettek írva, és megmaradtak kicsit fésületlenül, úgy, ahogyan azokat én megéltem. Ez sem egy tankönyv, hanem beszélgetések olyan emberekkel, akik tudják, komolyan veszik, és kiválóan csinálják is azt, amiről a legtöbben csak beszélnek. Beszélgetések tehát a közös jövőnkről, amik gondolatokat ébreszthetnek, irányt mutathatnak.

Szóval divatos kifejezés a CSR. A könyv címében is ez olvasható. Ez a három betű híresült el. Miközben ami a fontos, az a fenntarthatóság, a felelős működés. Mit tehetünk? Beszélgettünk hát róla éveken keresztül, s ebből 51 most itt olvasható. Csak remélni tudom, hogy ezáltal a definíciók keresése helyett több lesz az átgondolt cselekvés.

A termékek, szolgáltatások egyformák, elfogytak a termékbenefitek, a vállalatoknak nincs igazi sztorijuk, amivel bevonhatnák a fogyasztókat. Nincs mivel megszerezni vagy fenntartani a bizalmat. A társadalmi problémákat viszont már az erős márkák is a saját bőrükön érzik, ezért az erőforrásaikat nagy társadalmi ügyek, közösségi problémák felé fordítják. Ezek gyakran megjelennek a marketingkampányokban is. Abban a pillanatban, hogy egy vállalat társadalmi ügyek részesévé válik, természetesen egyfajta márkát is épít. A fenntarthatósági célok márkastratégiába integrálásával a CSR-tevékenység valódi és hiteles társadalmi befektetéssé válik, mely hosszútávon a vállalat, a márka értékének növeléséhez járul hozzá. És ez így van jól, hiszen ebben a helyzetben valódi win-win szituáció jön létre.

A CSR álszemérmességét tegyük félre! A vállalatok a saját piacukat akarják fejleszteni, a profitra törekszenek. Ok. Ez a dolguk. A fenntarthatóság kérdésének a leghangsúlyosabb szereplői jelenlegi befolyásuknál fogva a vállalatok.  De az érintettek az értékteremtés szempontjából egyre fontosabbak lesznek, ezért a vállalatok felelős működése ma már az adott márka sikerének az egyik fontos tényezője. A legtöbb vállalat egyáltalán nincs hozzászokva az őszinte beszédhez. Vége az egyirányú kommunikációnak. Egy vállalat reputációját nagyban meghatározza az érzelmi közelség, hogy az érintettjei mennyire érzik magukat közel az adott céghez, milyen mértékben tudnak azonosulni vele. Bizalomhiányos társadalomban élünk.  A márkázás és a CSR a bizalom megszerzéséről, megtartásáról és folyamatos előhívásáról szól. A hosszútávú fenntartható üzleti vállalkozás alapja a profit és a külvilág szempontjainak az összehangolása. Egy vállalat bármit tesz, hatással van a környezetére. Egy hosszútávon gondolkodó cég számára a fenntartható működés nem egy lehetőség, hanem kötelezettség.

Olvassátok tehát felelősségel!

Köszönöm mindazoknak, akik segítették létrejöttét!

Kőszegi András

Hátsó-borító-Ajánlások-588x622.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: branding márka márkaépítés fenntarthatóság személyes márkaépítés CSR Kőszegi András EZ A CSR 51 felelős beszélgetés márkainspirátor márkatanácsadó

A bejegyzés trackback címe:

https://koszegiandras.blog.hu/api/trackback/id/tr216150162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása