A politikai kommunikációnak egyetlenegy mércéje van: hoz-e szavazatot, vagy sem? A politikai brand azonban azon áll vagy bukik, hogy egy politikus vagy egy párt tudja-e hozni, amit a szavazók várnak tőle: az integritást – mondja lapunknak a márkatanácsadó. Kőszegi András több évtizedes vállalati tanácsadási tapasztalattal válaszolt kérdéseinkre: Mitől jó egy márka? Milyen a hatékony brandépítés? És miért megkerülhetetlen már a fenntarthatóság szempontja a vállalati stratégiagyártásban? Interjúnk.
Mit csinál a márkainspirátor?
Alapvetően egy márkatanácsadó, segít egy vállalatnak, vállalkozásnak, vezetőnek vagy akár egy sportolónak, hogy felfedezze és megtalálja a saját valódi és releváns értékeit. A márkaépítést úgy szokták elképzelni, hogy csinálunk egy logót, aztán összedobunk egy weboldalt – de ez már valaminek a következménye kell, hogy legyen. Azt mondják, hogy kitaláljuk a márkát – én viszont úgy tartom, hogy
A legbelsőbb, a legrelevánsabb értékeinket kell megtalálni és azt jól megfogalmazni.
Ez akkor egy kicsit pszichológiai munka is, nem?
Abszolút. Fejlettebb gazdaságokban ezt brand-coachingnak hívják, de ezzel a kifejezéssel óvatosan dobálóznék, mert mára már a coach-ok országa lettünk.
Ha egy cég felkéri, hogy a brandjével kapcsolatban adjon tanácsokat, mivel kezdi? Feltérképezi a céget, ellátogat, megismeri a vezetők habitusát?